Jesus är Herre
   
Församling grundad på ett blad ur Bibeln!


Här följer en artikel som kommer från Internationella Bibelsällskapets tidning.

"Från Peter Bradley, som leder Internationella Bibelsällskapet, kommer följande vittnesbörd.

På en pastorskonferens nyligen i norra Kina, samlades hundratals pastorer och kristna ledare för att få inspiration och mer kunskap om hur de effektivt ska kunna använda Guds Ord för undervisning om evangelisation och lärjungaskap.

Under en samling kunde bibelläraren inte undgå att lägga märke till en ung kvinna i publiken, som skrev och antecknade flitigare än alla de andra. Efter bibelstudiet gick han fram till henne för att hälsa på henne och lära känna henne. Det visade sig att den unga kvinnan Mai Ling var ledare för sex församlingar med totalt 12 000 medlemmar.

Mai Ling berättade att hon hade kommit till tro på ett märkligt sätt. En dag när hon promenerade på gatan upptäckte hon att ett litet papper hade fastnat på hennes sko. Nyfiken böjde hon sig ner och tog upp det. Det var en sida ur bibeln från Johannes evangelium, kapitel 3.

Mal Ling blev fascinerad av det hon kunde läsa om en man som hette Jesus. Hon läste om och om igen!

Från ett enda blad ur Johannes evangelium, blev Mai Ling vän med Jesus och Han blev hennes Herre och Frälsare. Inte nog med detta, Mai Ling fick vinna tusentals människor för Herren tack vare det lilla bladet från Bibeln. Hennes trosfriska övertygelse och ett blad ur Bibeln har lagt grunden till inte mindre än sex kristna församlingar.

'Någon sade till mig att om jag kunde komma till den här pastorskonferensen, så kanske jag skulle kunna få en egen Bibel', sade Mai Ling ödmjukt till bibelläraren. Nu blev bibelläraren verkligen förvånad. Denna hängivna, överlåtna kristna kvinna som hade berättat om sin tro på Jesus för så många - hon hade fortfarande ingen egen Bibel! 'Ett blad ur Bibeln är allt jag har, men så mycket vet jag att Jesus är Frälsaren för det står ju på det här bladet. Men jag förstår att det måste finnas mycket som jag inte känner till ännu och som jag måste lära mig för att kunna undervisa mina vänner i de olika församlingarna', fortsatte Mal Ling.

I sex månader hade församlingarna studerat - och blivit förundrade över ett enda blad från Johannes evangeliet!

Fotnot: Mai Ling beter egentligen något annat. Vi har valt att byta namn för att skydda hennes identitet."